Ko艂o Teatralne J臋zyka Angielskiego

Teatr w czasach mass medi贸w jest wyj膮tkowym do艣wiadczaniem, bo wymaga kontaktu cz艂owieka z cz艂owiekiem. Dzia艂ania teatralne maj膮 istotny wp艂yw na zdobywanie przez m艂odych ludzi r贸偶nego rodzaju kompetencji w procesie edukacji nieformalnej. Odgrywa on ogromn膮 rol臋 na p艂aszczy藕nie porozumienia mi臋dzy m艂odymi lud藕mi, przyczyniaj膮c si臋 do poznawania kultur i dialogu. Teatr wspaniale sprawdza si臋 r贸wnie偶 we wsp贸艂pracy mi臋dzypokoleniowej.

Czasy, w kt贸rych 偶yjemy narzucaj膮 konieczno艣膰 doskona艂ej komunikacji nie tylko w j臋zyku rodzimym, ale tak偶e w j臋zyku angielskim, kt贸ry uwa偶anym jest wsp贸艂cze艣nie za mi臋dzynarodowy. Dzi艣 m艂ody, wykszta艂cony cz艂owiek swobodnie komunikuje si臋 z przedstawicielami innych nacji. Nasza rola jako nauczycieli polega na zach臋caniu uczni贸w do prze艂amywania barier j臋zykowych, przy jednoczesnym uwzgl臋dnieniu wszechstronnego rozw贸j ich osobowo艣ci, oraz uwra偶liwieniu na odbi贸r s艂owa m贸wionego na scenie, dlatego te偶 podj臋艂am si臋 zorganizowania na zaj臋ciach pozalekcyjnych 鈥 teatralnego ko艂a j臋zyka angielskiego.

Teatr w 偶yciu ucznia jest bardzo wa偶nym czynnikiem wspomagaj膮cym rozw贸j, podobnie jak zabawa i lektura. Cho膰 jest to bardzo trudna forma pracy, to mo偶e ona przynie艣膰 znakomite efekty i da膰 mo偶liwo艣膰 kszta艂towania w艂asnego bytu w takim stopniu, na jaki nie pozwala 偶ycie realne. Opr贸cz wiedzy przekazywanej w atrakcyjny spos贸b, spe艂nia wiele funkcji wychowawczych i korzystnie wp艂ywa na rozw贸j emocjonalny uczni贸w. Szeroko uaktywnia si臋 fantazja ucznia, a tak偶e marzenia i zainteresowania. Wsp贸艂czesne za艂o偶enia metodyki nauczania j臋zyk贸w obcych uczni贸w聽聽 zalecaj膮 stosowanie technik teatralnych, wychodz膮cych naprzeciw naturalnej tendencji uczni贸w do zabawy w odgrywanie r贸l. Szczeg贸ln膮 ich odmian臋 stanowi膮 inscenizacje, b臋d膮ce 艣wietnym sposobem integracji umiej臋tno艣ci i wiedzy uczni贸w z r贸偶nych dziedzin, a nadto nios膮 wiele korzy艣ci w zakresie poszerzenia ich kompetencji j臋zykowych, stanowi膮c szczeg贸ln膮 form臋 aktywno艣ci i ekspresji tw贸rczej. Teatr jest jedn膮 z najciekawszych technik nauczania j臋zyka angielskiego, poniewa偶 stwarza mo偶liwo艣膰 prowadzenia dialog贸w, wypowiedzi j臋zykowych poprzez na艣ladowanie sytuacji rzeczywistych, codziennych w spos贸b zabawowy, a jednocze艣nie jest on adekwatny do zainteresowa艅 uczni贸w 鈥 aktorstwo, zabawa w teatr, przebieranie si臋 w stroje.

聽Celem programu jest nie tylko uatrakcyjnienie zaj臋膰 pozalekcyjnych, ale jednocze艣nie wniesienie rado艣ci i u艣miechu w tw贸rcz膮 dzia艂alno艣膰 m艂odzie偶y. Bycie aktorem dowarto艣ciowuje, sprawia, 偶e uczniowie zaczynaj膮 wierzy膰 w siebie, zw艂aszcza, gdy inni patrz膮 na nich z podziwem. Udzia艂 w spektaklu wi膮偶e si臋 te偶 z prze艂amaniem wstydu i nie艣mia艂o艣ci. Program ko艂a przedstawiany b臋dzie na uroczysto艣ciach szkolnych i mi臋dzyszkolnych.

聽My艣l臋, 偶e taki rodzaj pracy z uczniem wzbogaci ofert臋 edukacyjn膮 i wychowawcz膮 naszej szko艂y, a zaj臋cia te stan膮 si臋 dla m艂odzie偶y przyjemno艣ci膮, zabaw膮 i ciekawym sposobem sp臋dzania wolnego czasu.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Mgr Urszula Zaremba